Sezóna 2022 je tu...
Co bude dál?....nebojte, nezabalili jsme to a stále jsme tu. . Příprava na další sezónu je v plném proudu a již máme i první termíny.
Ale nejdříve krátká rekapitulace toho, co se událo minulý rok.
Sezóna 2021 byla pro MX-5 CUP zlomová a to z toho pohledu, že jsme uskutečnili dlouholetou myšlenku zavést jednotné pneu pro třídy MX-5. Ve spolupráci s firmou SIGMA MOTOR, která je v ČR oficiálním distributorem pneu Yokohama, jsme pro účastníky našeho podniku zajistili atraktivní ceny pro performance pneu Yokohama A052 a AD08RS. Maximální šířka pneu byla stanovena na 205mm pro všechny kategorie MX-5, přičemž velikost kol byla závislá na jednotlivých modelech MX-5, za dodržení standardního obvodu pneu.
Pro třídu Touring byly k dispozici civilnější AD08RS, které jsou vhodné i jako „daily driven“ pneumatiky pro normální ježdění na silnici. Na okruhu sice nedokáží poskytnout tak extrémní vlastnosti jako A052, o to více se zde zapojí ruce řidiče a ukáže se, kdo sedí mezi volantem a sedačkou. V této kategorii byla na boj o stupně vítězů připravena trojice Tomáš Míšek (NA 1.8), Šimon Vaculín (NB 1,6), Petr Seemann (NB 1.8), která okupovala pódium již v sezóně 2020. Jednotné pneu však přilákaly do této kategorie další jezdce a jedním z nich byl i Michal Fokt (NA 1.8), který předešlé ročníky brázdil třídu Racing. Tato čtyřka jezdců se pak celou sezónu 2021 střídala na stupních vítězů a rozuzlení přišlo až na posledním podniku v Sosnové. Tím, že se na stupních vítězů mezi Tomáše Míška a Michala Fokta vklínil na druhé místo Šimon Vaculín, prvně dva jmenovaní dosáhli stejného počtu bodů v sezóně. A protože v tomto případě rozhoduje lepší umístění právě v posledním podniku sezóny, stal se Tomáš Míšek nejen vítězem posledního podniku, ale i celkovým vítězem ve třídě Touring.
Třída Racing měla 2 hlavní aktéry. Ondřej Kála se svou monstrózní ND 2.0, jejíž výkony již dosahují třídy Ultimate, a Jirka Schovanec s NA 1.8 připravenou u BM Motors. Generačně dělí auta 2 dekády, ale na okruhu se jedná o sesterský boj. První dva podniky v Písku jasně ovládl Jirka (Ondra druhý), ale protože se jedná o velmi technickou trať, všichni čekali, jak se tento souboj bude dál vyvíjet na rychlejších tratích. 3. podnik v Sosnové byl rozdílem necelých 0,7s připsán na konto Ondry (Jirka druhý), což předznamenávalo jediné…bude to boj až dokonce sezóny. Když navíc 4. podnik v Mýtě přivítalo deštivé počasí, nikdo si netroufl tipnout další průběh. Počasí však zaúřadovalo, kolem 10. hodiny pršet přestalo a před měřenými jízdami byla trať suchá. Ondra pak deklasoval nejen všechny ve třídě Racing včetně Jirky, ale nechal za sebou i nejrychlejší přeplňované Mazdy ze třídy Ultimate. Oba aktéři tedy 2 vítězství a 2 druhá místa a na 5. podniku v Sosnové šlo tedy o všechno i v této třídě. Ondra ale zachoval klidnou hlavu, vyvaroval se chyb a za přispění drobných technických problémů soupeře si dojel pro celkové vítězství ve třídě. Uvidíme, zda oba jezdci přijmou výzvu a přestoupí do třídy Ultimate, kam svými výkony patří. Třetí ve třídě Racing skončil Martin Střelec s ND 2.0.
Ve třídě Ultimate jasně zvítězil s plným počtem bodů Zdeněk Kořínek s kompresorem přeplňovaným NA 1.8. Druhé místo ve třídě i přes chybu v posledním měřeném závodě uhájil Štěpán Pulkrábek s NB 1.8 kompresor před třetím Honzou Prokopem s NB 1.6 turbo.
Třídu Open jasně ovládl Jindra Vít s vozem SIGMA TN, jelikož jeho vyzyvatelé z loňské sezony Martin a Jakub Křeček s Caterhamem R500 se zúčastnili pouze posledního podniku. 2. a 3. místo celkově ovládli Michal Příšovský a Jirka Roith, oba také s Caterhamy.
A co nás tedy čeká v nadcházející sezóně?
Potvrzené termíny:
30.4.2022 - Sobota - Vysoké Mýto
18.6.2022 - Sobota - Písek
16.7.2022 - Sobota - Sosnová
6.8.2022 - Sobota - Písek
10.9.2022 - Sobota – Sosnová
Celkem tedy plánujeme opět 5 podniků.
Chceme udržet současný model jednotných pneu pro třídy MX-5 a účastníci si je budou moci objednat podle kategorie téměř za stejné ceny jako předešlý rok.
V Sosnové probíhá velká rekonstrukce a dojde k rozšíření o zadní část okruhu, kde bude (už je) položen nový asfalt. Okruh tím získá nový rozměr a Ti z nás, kteří měli v minulosti možnost prodlouženou trať zažít ví, že to stálo za to. Má také dojít k úpravě parkovací plochy a zázemí, takže bude celá akce příjemnější.
Plánujeme upgrade časomíry, aby bylo možné i přes den orientačně sledovat časy jednotlivých vozů na kolo a zároveň abychom urychlili dobu potřebnou pro měřené jízdy, což by znamenalo i více času pro tréninkové ježdění. Vše je zatím ve fázi vývoje, tak držte palce, aby se vše stihlo.
Nyní bohužel několik negativních zpráv.
Rekonstrukce v Sosnové, prodloužení dráhy a zároveň nový majitel znamenají podstatné navýšení ceny za pronájem okruhu. Další položky našeho rozpočtu jsou bohužel také zasaženy mírným navýšením, proto budeme muset i my navýšit startovné na sezónu i na jednotlivé podniky. Věříme, že udržíme cenovku tak, aby se předplatné na celou sezónu udrželo na hranici 2000 Kč za 1 podnik.
No drifting – tento požadavek jsme nejdříve slýchávali v Písku, posléze v Mýtě a od dalšího ročníku to platí také v Sosnové. Na všech třech okruzích platí zákaz úmyslného driftování. Pokud účastník toto pravidlo poruší, bude vykázán z daného podniku bez náhrady. Jak bylo již několikrát zmíněno, je to požadavek provozovatelů okruhu.
Registrace plánujeme spustit v březnu. Předpokládáme upřednostnění zájemců z řad dlouhodobých účastníků MX-5 Cupu včetně třídy Open. Pokud se však podaří plánovaný upgrade časomíry, budou k dispozici i další místa pro nové účastníky.
Jakmile budeme znát další termíny a informace, budou k dispozici zde na webu.
MX-5 CUP