Pravidla
MX-5 Cup – Stručná pravidla 2023
Nemusíte mít obavy, závody MX-5 Cup jsou otevřeny naprosto každému řidiči a každému autu libovolné značky.
Ačkoli závodní seriál nese označení „MX-5“ Cup, rozhodně to neznamená žádnou diskriminaci zbytku světové automobilové produkce. Kdokoli na závody přijede, může absolvovat jak volné jízdy na okruhu, tak jízdu na čas. Pro všechna auta s výjimkou MX-5 je určena kategorie OPEN. Bez přehánění v ní může startovat vše, co má kola, pokud technický stav auta neohrozí posádku nebo ostatní účastníky a pokud vůz nejezdí na LPG. Schopnosti své a svého auta tak prověříte proti takovým autům, jako je Ferrari 458 Italia, Nissan GT-R nebo Caterham, které k nám občas zavítají a díky změřenému času alespoň budete vědět, o kolik jste rychlejší než oni, popřípadě řidiči aut jiných značek.
Vozy Mazda MX-5, kolem nichž celý seriál původně vznikl, to mají trošku složitější, ale není třeba mít obavy, ve třech kategoriích si tu svoji rozhodně najdete.
Dá se říci, že pokud máte auto ve stavu, v jakém opustilo továrnu, patříte do třídy TOURING. Ta je určena vozům v originálním stavu a s předepsaným obutím Yokohama AD08RS, navíc i zde jsou povoleny určité úpravy, jako například sportovní podvozky, většina ozdobných a ochranných rámů a bodykity. Od roku 2015 není u verze NA ve třídě TOURING povolena zástavba motoru z verze NB/NBFL o objemu 1.8L. Stále platí zařazení NC 2.0 a ND 2.0, která automaticky spadá do třídy vyšší. Jsou už prostě na ty ostatní příliš rychlé…
Kategorie RACING je vyhrazena o něco více upraveným vozům a již zmíněným dvoulitrům. Musíte zde obout pro silnice homologovanou pneumatiku v max. šířce 205mm a to včetně semislicků, které jsou povoleny pro silniční provoz. Není zde povolen slick nebo prořezaný slick, který se používá například v rally. Lze nastoupit s upravenou řídicí jednotkou a dalšími vylepšeními, které nejsou v úplných pravidlech výslovně zakázány.
Do třídy ULTIMATE patří vozy MX-5 se všemi úpravami, které nejsou v úplných pravidlech výslovně zakázány. Jde především o přeplňovaná auta a speciální úpravy. I zde platí obutí jako ve třídě Racing, ale už šířce 225mm.
Abyste správně nahlásili svůj vůz do dané kategorie, je ovšem nutné seznámit se s ÚPLNÝMI PRAVIDLY MX-5 CUP, které můžete stáhnout ZDE. V případě pochybností se obraťte na Závodní radu, ideálně předem přes náš mail případně přímo na místě, se zařazením do konkrétní kategorie pomůžeme. Nezapomeňte také, že každá osoba, která se v autě objeví na trati, musí mít helmu. V případě nutnosti můžeme za malý poplatek zapůjčit, není ale radno na to spoléhat, někdy bývá sklerotiků více a nabídka je omezená…