Report 4.8. - Písecké peklo
To, že bude vedro věděl každý, ale jak se nakonec asfalt rozpálí a jak horký vzduch budou naše auta nasávat, je vždy otázkou dalších faktorů jako je vítr, oblačnost nebo vlhkost. Vítr i mraky byly tentokrát v nedohlednu a když autům nepomáhala ani 2 vychlazovací kola, většina jezdců dopřávala svým miláčkům více odpočinku než jindy. Své o tom mohou vyprávět především gumy, které s blížícím se polednem získávaly u některých aut až máslovou konzistenci.
Ve třídě Ultimate se tak vítěz předešlých dvou závodů Jindra Vít s kompresorem spíše klouzal a na přední umístění nedosáhl. Na nejvyšší stupínek vítězů se vrátil Štěpán Pulkrábek, následovaný Zdeňkem Kořínkem. Při detailnějším pohledu na zajeté časy a jejich srovnání s prvním podnikem této sezóny v Písku, se někdo může zeptat, proč tito dva soupeři vůbec jeli měřená kola, když jsou jejich výsledky v součtu skoro totožné. Zděněk však dorazil s novým strojem a lze očekávat, že jeho výkon bude s postupem času gradovat. Speciálně upravené NA s kompresorem, zbavené přebytečné zátěže, jisto jistě zaútočí na první místo v dalších podnicích. Třetí místo obsadil……kdo byl vlastně třetí??? Pavel Smetana…..to nakonec nebyl. Po jeho druhém odjetém kole to vypadalo, že se konečně dočká stupně vítězů. Čas 59,660s bylo nejrychlejší kolo dne zajeté s MX-5 a ve třetím kole nic nenapovídalo tomu, že by jel pomaleji. Pavel si v průběhu dne pochvaloval nové gumy a bylo vidět, že celé jeho auto funguje velmi dobře. Otázkou tedy zůstává jeho snaha získat set tří pneumatik z bariéry na okruhu ke konci třetího kola, které chtěl důmyslně ukrýt pod své auto. K jeho smůle nemá MX-5 zrovna velkou světelnou výšku a pokus odvést si pryž domů nevyšel. Pavel tak bude muset počkat na další šanci na pódium do příštího podniku ve Vysokém Mýtě. Třetí místo tak obsadil Adam Šumbera se svým atmosférickým peklostrojem, kterého nezastavila ani hrozba defektu v podobě rozpadajícího se sacího traktu.
Třídu Racing tím pádem vyhrál také Adam, ale rozdíl mezi prvním a druhým místem byl pouhých 0,6 sekundy. To je v součtu tří kol minimální odstup a dokazuje to, že druhý Honza Masopust z BM Motors právem obsazuje stupně vítězů pravidelně. Na třetím místě dojel již s větším odstupem Radim Bráblík a odsunul tak ze stupňů vítězů duo Konáš – Míšek, kteří se svým vozem v barvách Lotusu a JPS pravděpodobně překombinovali výběr pneumatik.
V sériových mazdách třídy Touring si první místo odnesl Pavel Knespl. Vytouženého stupně vítězů se konečně dočkal Petr Seemann, kterého následoval Pavel Růžička.
Ve třídě Open dokonal dílo Kuba Křeček s Caterhamen R600 a zajistil si prvním místem celkové vítězství.
Na co se můžeme těšit ve Vysokém Mýtě 2.9.2018? Především na to, že cestou domů bude šílená doprava z důvodu konce prázdnin, proto doporučujeme všem, aby nespěchali domů a radši si užili celý den na okruhu až do večera. A bude to napínavé. Vyjma třídy Open, kde je o vítězi již rozhodnuto, nemá nikdo nic jisté, protože se počítají nejlepší 4 výsledky z celého ročníku. Ve třídě Unlimited nemusí Štěpán Pulkrábek nutně dojet první, aby získal celkové vítězství, ale vzhledem ke smečce přeplňovaných pronásledovatelů to vypadá, že budeme počítat body jako u Formule 1 na konci sezóny. Když ten bude druhý a ten bude čtvrtý, kdo bude vítěz? :)
Podobná situace je i ve třídě Racing, kde má Adam Šumbera příjemný náskok, ale jistotu mu dává pouze první nebo druhé místo. Ve třídě Touring je pak situace nejvyrovnanější, kde z trojce Adam Kopecký, Pavel Růžička, Ondřej Kála může získat celkové prvenství kdokoliv.
ZDE naleznete tabulku průběžného pořadí.
Zároveň se můžete podívat na 2 pěkné fotogalerie z Písku ZDE.